Čo je cyklická ketogénna diéta?

Cyklická ketogénn diéta

 

Určite to mnohé poznáte: trápite sa diétami, jete len zeleninku, pijete litre vody a kilám sa akosi z vás dole nechce a nechce… Je to jeden začarovaný kruh a vy neviete ako z neho von.

Celebrity nás na internete zasypávajú množstvom údajne účinných diét, pri ktorých sa nemusíte vôbec hýbať a pritom chudnete jedna radosť. No, poviete si, keď je tak, prečo to neskúsiť? A tak vrháme na zaručené recepty, keď základom stravy je napríklad kapustová takzvaná tukožrúcka polievka, no pri predstave, že by ste ju mali jesť najbližší mesiac sa vám obráti žalúdok a ste tam, kde ste boli predtým.

 

1_26AmVvMFPRdmI3iNH7Vb4Q

Túto uznávajú aj lekári

Zverte sa do rúk odborníkom a dajte na ich rady. Lekármi uznávaná je totiž keto diéta, známa ako proteínová alebo cyklická ketogénna diéta. Na jej účinky sa môžete spoľahnúť, v priebehu niekoľkých týždňov zbadáte výsledky, ktoré však budú trvalé. Profesor na Harvarde, George L. Blackburn, sa rozhodol sledovať ľudské telo atak  zistil, kedy začne prednostne spaľovať už uložené tuky, ale svalové tkanivo pritom zachová. Bežné redukčné diéty nefungujú preto, lebo telo spáli až 60% tukov a 40% svalov a práve svaly sú najväčšími spaľovačmi tukov. Po skončení diéty má metabolizmus problém spracovať rovnaké množstvo energie ako pred diétou, a tak sa začína známy jojo efekt. S riešením prišiel profesor Blackburn, keď zostavil keto diétu, ktorá spôsobuje redukciu hmotnosti spaľovaním tuku a pritom zostáva zachovaná svalová hmota. Stav organizmu, v ktorom sa pri nej nachádza, nazývame ketóza.

https___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200104221503-01-low-carb-keto-diet

Čo je ketóza?

Ide o fyziologický jav, keď je v strave dostatok a pravidelný prísun bielkovín a príjem sacharidov s tukmi je na minimálnej úrovni. Vtedy sa začína tvorba ketolátok. Sú akýmsi záložným zdrojom energie so schopnosťou náhrady sacharidov, ktoré prijímame stravou. Má viacero pozitívnych účinkov, zvyšuje sa dobrý cholesterol, podkožný tuk sa zmenšuje, znižuje chuť na sladkosti a nechytá sa nás vlčí hlad. Dokonca aj nálada sa zlepšuje, človek má mnoho energie, detoxikuje sa celé telo. Účinky sa dostavia už po dvoch až troch dňoch diéty. Pozitíva ketogénnej diéty sa prejavujú aj vplyvom na niektoré ochorenia hlavne v polohe prevencie pri rastoch nádorov, kardiovaskulárnych ochoreniach, alzheimerovej choroby či epilepsie, ktorej stav pomáha zlepšiť a mnoho ďalších.