Je čas behať!

Beh je vhodným športom takmer pre každého. Ide o jednej z najprirodzenejších pohybov pre vaše telo, čo sa prejavuje v jeho nenáročnosti. Aby ste začali behať nepotrebujete k tomu špeciálne pomôcky ako pri iných druhoch športu. Potrebné je kúpiť si len vhodnú športovú obuv. Existujú rôzne modely bežeckej obuvi, ktorú si môžete vybrať podľa ceny alebo iných kritérií, ako napríklad povrchu, po ktorom budete behať. Iná výbava nie je nevyhnutná, nezáleží na oblečení, aké máte pri behu na sebe. Dôležité je iba prispôsobiť sa počasiu. Ak sa vhodne oblečiete, behať môžete v za každých podmienok. Pre beh neexistuje zlé počasie, len zle oblečený bežec.

běh.jpg

Chudnite behom

Jednou z mnohých výhod behu je to, že ako účinné kardio vám dokáže pomôcť pri chudnutí. Keď začínate a nemáte kondíciu je dôležité nepodceňovať svoje sily a radšej začať pomaly. Pri pravidelnom behu a postupnom zvyšovaní vzdialenosti trasy  a rýchlosti nemusíte na výsledky čakať ani mesiac. Vaša kondícia sa začne zlepšovať každým dňom. Najlepším plusom behu ako nástroja na chudnutie je jeho schopnosť odbúravania nahromadeného tuku vo vnútri tela. Preto dokážete zredukovať hmotnosť na viacerých partiách svojho tela. Potrebné je zameriavať sa pri chudnutí na problémové partie, beh znižuje tuk na stehnách, bruchu, zadku a aj rukách.

běhání.jpg

Zdravie a psychický pokoj

Mnohí ľudia nechodia behať, aby chudli, ale pretože ich napĺňa šťastím. Behanie znižuje stres a dokáže prečistiť myšlienky, a tak vám pomôže pri celkovom psychickom pokoji. Po správnom behu sa vyplavujú endorfíny šťastia do mozgu, čo spôsobuje dobrú náladu a pocit šťastia. Môže vám pomôcť aj pri nespavosti. Množstvo ľudí si vyberá beh, ako svoj obľúbený šport práve pre jeho zdravotné benefity. Posilňuje srdce, čo prináša spomalenie starnutia a dlhší život. Taktiež pomáha pri pravidelnom behu získate viac energie pre každodenné aktivity. Behaním sa dokáže znížiť obezita, ale aj riziko vzniku cukrovky.

Ohodnoťte příspěvek